diumenge, 27 de juliol del 2008

Sorpresa a port de la selva

Avui era un dia de platja, aixo vagi per endavant. Quan m'he aixecat a les 8 JA ESTAVA CANSAT! i es que ultimament torno a dormir poc...amb sort arribo a les 5 hores...en fi...
A les 9 em passen a buscar per anar al far de port de la selva (un paradis) i jo que soc aixi m'emporto tots els trastos.
A les 11 ja estic vestit i tot apunt, fins i tot he tingut temps de fer una sessio de fotos submarinas a ma germana i el meu cunyat!
Començo a nedar per separar-me de la costa i arribo a una zona d'uns 14 metres bastant planera amb posidonia, sorra roca i esquerdes...ideal per a qualsevol cosa, pero no veig res excepte un parell de dorades molt lluny. La visibilitat es d'uns 25m i aixo fa que no s'acosti ni deu a distancia de tir.
Segueixo nedant i guanyant fons, les barques passen per tot arreu, alguns respecten la boia, d'altres ni la veuen i jo vaig mes estona amb el cap fora de l'aigua que dins...
Faig una espera a 16 metres i veig els primers dentols, petits, juguen i passen amun i avall. Espero per si darrera en ve algun de gros pero tot queda en una il·lusio.
La seguent baixada es 10 metres mes endavant i nomes baixar apareix un dentol d'uns 2kg que s'acosta prou fins que al ultim moment gira. Darrera seu venen els petits i jo decideixo amagar-me tot el que puc per fer que el gran torni a venir...FUNCIONA! de cop i volta el veig venir i despres de dubtar un moment disparo i la varilla li entra per la galta, aquest no anira enlloc que no sigui casa meva!
Mes endavant a uns 20 metres, torno a baixar mirant cap a mar obert i per la meva dreta m'entra un dentol precios d'uns 4kg que quan el veig ja s'esta retirant. El fallo es que jo pensava que vindrien de mar obert i m'ha entrat pel costat de la costa. Quan m'he girat per encarar-lo ha tornat a venir pero ja no estava segur de tenir-lo a tir (aigua clara...) despres de pensar-m'ho pujo cap a dalt ja que no es un bon lloc per apurar l'apnea, rodejat de barques...
He intentat un parell d'apnees mes en el lloc pero no he tornat a veure el gros (si els petits) i he decidit posar fi a la sortida....molt "resultona".

(el dentol no l'he tret a mes de 100m d'on es veuen les barques!)
temps: 1h 30min
visibilitat: 20-25m (espectacular)
mar: mogut pero be
curiositat: barques per tot...si en tingues una potser no em faria tanta rabia...pero es que no respecten RES.