dimarts, 10 de juny del 2008

Sortida de pesca a st. feliu de guixols

Aquest mati he anat a pescar! per fi, ja tenia la pell escamada...El dia a començat a les 4:30, de fet una mica abans ja m'he despertat (el despertador estava posat a aquesta hora) he aprofitat i he mirat la previsio del temps i res havia canviat respecte ahir; el dia pinta molt be!a les 5:40 ja estava dins l'aigua i amb poca claror encara, els peixos tot just eren ombres i les ombres sovint eren algues. Ja se sap que no per molt matinar...A la 4 baixada "al lloc de les dorades" me n'ha aparagut una, venia alta i en direccio ascendent...estava masa aprop per fer un bon tret i m'he esperat a que es gires. Incomprensiblement he fallat a pesar d'estar a escasos dos metres de la punta de la varilla -es confirma que les dorades em tenen mania i que jo nomes se tirar en tirs horitzontals-.Enlloc de seguir el cami habitual decideixo separarme de la costa i visitar el baix per veure si tinc mes sort i hi ha alguna dorada mes confiada; al cap de dues o tres baixades, em poso sobre el baix a uns 14 metres, el fons esta a uns 19 i tot esta cobert de bogues i castanyoles. Mentre em distrec am uns sargs "tirables" sento la presencia d'alguna cosa a la meva dreta, força per sobre meu; giro el cap i veig una dorada a un metre de mi que em mira tranquila. com que vaig be de temps (la baixada l'he preparat be i tot just porto un minut) espero que se separi una mica mentre vaig encarant-la amb el fusell. de cop comença a accelerar i allunyar-se aixi que estiro el braç i disparo.En un primer moment tinc la impressio que he tornat a fallar pero despres veig com la dorada te "un espasme" i es posa de costat...aquesta no marxa....Al cap d'una estona i una mica mes enlla he agafat un sarg en mig d'un combat entre una morena (molt grossa) i un tord, un fet insolit que m'ha regalat el dia. Mentre mirava el combat els sargs han començat a rodejarme i he pogut triar a plaer quin disparar.Al sortir he trobat una sepia despistada que tambe ha vingut amb mi.podria haber insistit pero he estat pescant tota l'estona a mes de 15m (un maxim de 24!!!) i amb apnees entre els 1:40 i els 2:10 aixi que a les 8:30 ja estava fora de l'aigua per no esgotarme massa.un dia collonut!