dimarts, 24 de juny del 2008

0 absolut

Avui he tornat a l'aigua. Una jornada mes sense practicament dormir. Començo a pensar que no m'ajuda gens aixo de no descansar prou abans d'anar a pescar, a pesar de que les meves apnees continuen a un bon nivell (maxim d'avui 2:20).
A les 5:45 ja estava dins l'aigua i a pesar de que avui era la nit mes curta de l'any, no es veia practicament res. El problema no era nomes que encara no havia sortit el sol si no que la tuberia de st. feliu havia alliberat prou celulosa per publicar "el quixot" tamany din A3.
Despres d'intentar unes esperes tristes enmig d'un ambient fantasmagoric de restes de compreses, paper higienic etc, he vist dos llobarros que no he agafat, un perque era massa petit i l'altra perque no s'ha acostat prou o quan ho ha fet jo mirava cap a un altre costat.
Despres tocava fer les esperes de rigor al costat del 1er bloc; res de res. Decideixo sortir cap al baix i mirar si tinc mes sort i pam! espets!! llastima que ells com sempre van arrant de superficie i jo estic a 15 metres i quan intento fer una caiguda "invertida" diuen adeu...
Tot i aixo no desespero i continuo tocant els llocs que m'agraden per fer esperes, amb caigudes lentes arran de paret. Al acabar una d'aquestes esperes (inutils) i mentre passava el temps per poder tornar a baixar he començat a fer sorolls amb la glotis, no se molt be perque pero bueno, el resultat ha estat que de cop i volta he sentit com si m'estiguessin observant he mirat darrera meu i he vist dos "palometons" mirantme a escasos 2 metros de les meves aletes! cada un debia fer uns 6-8kg i es mostraven mig curiosos mig agressius. Al voler girar lentament he tardat tant que han fet mitja volta i poc a poc han tornat al blau d'on venien i ni els crits de "uc, uc" ni res els ha fet canviar d'idea. La proxima vegada reaccionare mes rapid!
Al cap de dos o tres baixades mes, buscant els dos companys platejats m'ha entrat un bonitol com un tren i no he tingut ni opcio de clavar-lo pero la imatge ha valgut molt la pena.
Una escorpora de bon tamany em feia companyia en cada espera en el mateix lloc, un escalo a 16m en el baix, mentre jo mirava cap a l'infinit buscant algun reflex que delates la presencia d'alguna presa potencial. Quan he decidit donar-me per vençut i conformar-me amb l'escorpora he pujat, he descarregat una goma i he tornat a baixar...SORPRESA el peix no hi era! com si hagues olorat que anava a per ell ha desaperagut just en la baixada en que ell era el protagonista!

Despres d'aixo ja estava força cansat i he provat alguna baixada mes a les dorades pero sense cap exit, ni tan sols les he vist.
Aixi doncs, la sortida ha estat agredolça, com es habitual en la pesca i estic segur que la proxima la liare.

temp: 20ºC a superficie i entre 18 i 19ºC al fons, la termoclina estava molt alta
(ja porto el 5mm marea complet, que comode!)