dissabte, 28 de juny del 2008

Sortida de pesca amb en dani (st. feliu)

Una jornada mes que comença a hores de mala vida. A les 4:55 passo a recollir en dani que despres de no se sap quants de dies, per fi pot anar a pescar!

Carreguem els trastos i tirem cap a st. feliu: l'aigua esta com un mirall i sembla clara, al entrar ens adonem que no es tan com semblava i els 1ers metres esta molt blanca.

Repeteixo les baixades de sempre en els llocs de sempre i al arribar al bloc magic de les dorades faig un parell d'esperes: la primera sense resultat, molt de peix petit i res mes, la visibilitat es de 4 o 5 metres maxim. En la segona tot va igual, molta boga, castanyola i res mes. Quan ja vaig cap als 2 minuts d'espera veig que la cosa no millora i començo a aixecar-me del fons lentament i com que estic en un escalo que es recte puc veure el que tenia just a sota pero abans no veia...una ombra allargada fa aparicio just per sota meu i no m'ha vist, el fusell el tinc apuntant avall i haig de rectificar com puc i sense apuntar disparo cap al peix...

"he fallat, no veig que es mogui res" penso per mi pero de cop i volta veig un reflex brillant intermitent...el peix esta tocat i ben tocat! (espina partida) i el recupero sense mes problemes.

Es el primer espet que agafo i ja era hora perque portava unes cuantes sortides veient-los sense fer-me gens de cas. l'apnea ha estat de 2:15 i la profunditat 7 metres!.

Abans d'aixo en dani ja ha agafat una sepia i continua buscant per la zona, a uns 20 metros de mi quan decidim tirar cap al baix a veure si hi ha vida. La mala visibilitat fa dificil trobar-lo i haig de fer una planejada per locarlitzar-lo. Al fer-la una serviola d'uns 3kg surt corren de davant meu sense que tingui temps de reaccionar. A la primera baixada al baix un sarg imperial fa la seva aparicio d'entre la penombra i fallo el tret per confiar-me. A continuacio provo a picar mes avall i em situo entorn els 18 metros. Sembla que he encertat, comencen a apareixer els dentols i es passejan els mes joves per davant meu mentre els grans es mantenen a l'espera. El temps corre i intento disparar a un dels de darrera pero sense gens d'exit. Despres d'aixo deicideixo deixar estar el baix i tornar als blocs.

Alla vaig fent esperes a la sorra mentre en dani roqueja amb el 60. A 17 metros m'entra un grup de dorades precios, espectacular. Separada de la resta apareix la mare dorada, un exemplar de 3 o 4 kg que esta apunt d'entrar pero a l'ultim moment fa mitja volta i marxa amb el grup. Llavors apareix un llobarro de molt bon tamany enmig de l'aigua bruta i tan bon punt em veu desapereix nervios per on ha vingut.

Les baixades successives es un no parar de veure dorades, dentols i algun llobarro, pero tots molt nerviosos i sense cap predisposicio a venir amb mi. Finalment i abans de marxar agafo un dentol petit que s'ha acostat massa i que te un tamany perfecte per fer a la planxa.

Vaig a buscar en dani i anem cap a la sortida on trobo un pop de 1.5kg que acaba acompanyan la sepia de'n dani, l'espet i el dentol.


Una sortida distreta, que si no fos per l'aigua bruta, hagues pogut ser espectacular.

temp: 20º C

visibilitat: 4 o 5 metres maxim

temps dins l'aigua: 3:15


ara toca descansar una mica i tirar cap a blanes