dilluns, 26 de setembre del 2011

Tornant a pescar a sota l'aigua... DENTOL!

Quina cara mes bonica tenen!

Feia molt que en tenia ganes. Ganes de tornar a sota aigua, amb el fusell i la conviccio de que els peixos hi serien. Avui he tingut sort: dia amb sol, mar plat, sense vent i visibilitat bona.
El lloc era el propi de les grans ocasions i no m'ha decebut! despres de buscar una mica, he trobat el primer dentol que ha vingut directe a per mi, quan ja anava a disparar ha aparegut del no res un altre igual que el primer pero que encara era mes aprop, MOLT aprop. El tir ha sigut facil i el peix ha arrancat pero molt tocat. Des de superficie nomes he hagut de recuperar-lo amb el carret tranquilament.
Poc despres he trobat un altre cop els dentols, pero aquesta vegada l'espectacle ha sigut diferent: sobre un fons d'uns 18m m'he posat en una esquerda amagat i de seguida a aparegut un vol de sargs molt curiosos; darrera seu, en el limit de la visibilitat, han aparegut uns animals coneguts...amb una taca negre al lateral i una tira daurada al nas, eren unes 30 o 40 dorades de kilo passejant desconfiades lluny de mi. Aleshores he vist com d'entre les dorades començaven a apareixer dentols; un aqui, un alla, i de cop, tot era un ball de dorades i dentols per tot arreu! Unes quantes de les dorades mes petites s'han acostat i m'han fet dubtar si disparar o esperar a les grans. Els dentols per la seva part no paraven quiets i em despistaven amb les seves ziga-zagues en direccio a mi. Al final ja no em quedava aire i no tenia cap peix bo a distancia de tir, aixi que a la desesperada he intentat clavar una dorada que ha passat per alla... pero he fallat.
A les següents baixades els peixos seguien per alla pero cada cop mes desconfiats i no he tingut cap opcio clara de tir. A la desesperada i abans de donar per tancat el dia, he intentat assetjar a una dorada distreta pero tampoc he tingut sort.

(el dentol ja net i descamat)
La part positiva: despres de tant de temps sense pescar, resulta que la meva apnea segueix a molt bon nivell. La maxima d'avui ha sigut de 2min 25seg a 18m i n'he fet moltes de mes de 2min.

La part negativa: he perdut profunditat, em costa baixar metres i aixo a la costa brava es un handicap. Haig de poder pescar comode a la cota del 2x metres.